~ EVERYTHING I LOVE, HATE AND WANT TO SHARE CAN BE FOUND HERE ~




3.10.2010

IK HAAT BUITENLANDERS

en nee mijn chocolade, caramel, zand en sigarettenfilter getinte mede nederlanders ik heb het niet over jullie.

ik heb het namelijk over de arrogante-ik-kom-wel-uit-een-warm-land-zonnebril-in-de-winter-dragende-en-toch-blijf-je-mijn-chagrijnige-kop-zien zuid europeanen.

en darius wat is er dan zo vervelend?!

nou vrienden, familie, kennissen en fans dat zal ik jullie eens haarfijn uitleggen.

ik weet niet wat ons land zo aantrekkelijk maakt, maar op een of andere manier gaat er geen dag voorbij zonder dat er een groep gedachteloze toeristen mijn hele dag in puin schopt door alleen al in dezelfde straat te lopen als moi. ik snap niet wat je in dit land komt doen als je toch nix doet! en ja ik begrijp ook wel dat je meteen vanaf schiphol de coffeeshop in wil duiken maar sodemieter dan ook meteen weer op, want door dat lopen in de stad doe je mij en zelfs die godvergeten fietsers (zie vorige blog) geen plezier mee. en wat bedoel ik met lopen door de stad?! zie hier:

1. met een kudde achter een fatsige griet met een paraplu aan lopen.
2. met 37 man breed door de kalverstraat banjeren.
3. heel vervelend de hoek om komen en MIJ zo insluiten dat IK opeens 1 van jullie ben (alleen heb ik geen rotkop (vind mama)).

maar het kan nog veel erger.
oh ja?!
JA!
oh vertel!

welke gladiool heeft namelijk bedacht om MAC BIKE op te richten?! iedereen weet dat elke amsterdammer een fiets heeft en dat iedereen die van buiten amsterdam komt niet moet fietsen in amsterdam. dus je hebt verdomme helemaal geen fietsen verhuur nodig!! we hebben geen duinen en bossen!! wij hebben taxi's, trams en mensen die je fiets willen hebben. maar dat weten onze zuiderburen niet dus huren voor 200euro per dag zo'n rooie rakker en wat doen ze dan?! juist, FIETSEN WAAR HET NIET MAG!! op de dam, door de nieuwedijk, door het centraal station en het zou me nix verbazen als ze ook gewoon door de kalvertoren en de magna plaza cruisen. dus ja! wij krijgen een boete voor het niet hebben van een lichtje maar die asociale BUITENLANDERS mogen fietsen waar ze willen. en ik juich als kennismaken met de tramrails of het liefst met de tram zelf

maar dus..

waar de toeristen uit het hol van satan ook erg goed in zijn is hun eigen taal spreken in een land waar niemand je verstaat:

buitenlander: jello miestar, du ju spiek iengliesj?!
darius: uh.. yes?!
buitenlander: ich wolle ein..
darius: -_-'

waarom stel je die vraag als je gewoon weet dat je het zelf niet spreekt. hoop je dat ik zeg: nein ich spreche uber gut mofs?!
doe niet zo frakin arrogant. want je komt niet alleen arrogant over, maar ook nog is als een stomme mongool en met een beetje geluk komt johnny nog even down met je doen!

die buitenlanders vinden zichzelf zo geweldig omdat zij wel meer dan 10 dagen per jaar de zon hebben. nou als je zo super geweldig bent dan ga je niet op de foto met de batman, de spiderman en de king kong op de dam!! en al helemaal niet in de smerige grote klomp (die bij dat souvenirwinkeltje je weet wel). waarom ga je als toerist zijnde met alles op de foto wat geen mening heeft en stil staat?! voel je je dan gelukkig?! ben je blij dat je met iemand op de foto staat die je niet haat uit het merg van zijn aorta?!

ik wil alleen maar zeggen,, jullie hebben veel meer zon, strand en zee. de mensen willen wel met je op de foto. je kan wel overal als een malloot fietsen en je valt niet op me je slecht gecombineerde merkkleding,, dus blijf lekker daar! en stoor mij en de mede nederlander niet met je tokkie gedrag.

danku!

No comments:

Post a Comment