~ EVERYTHING I LOVE, HATE AND WANT TO SHARE CAN BE FOUND HERE ~




1.25.2012

SMOYZ II SMEN

25.01.2012
boyz II men @ paradiso
UITVERKOCHT!

nadat ik 4 jaar geleden een epic b2m concert heb meegemaakt in de marcanti (lol) en het laatste album "twenty" ook wel redelijk vond had ik best wel hoge verwachtingen van de heren..

nou dit was me het avondje wel! 45 euro voor een kaartje excl. lidmaatschap en ik heb in een lange tijd niet zo gelachen. het leek wel THE ORIGINAL KINGS OF COMEDY: THE MUSICAL.
maar eerlijk.. dit was het slechtste concert waar ik ooit voor betaald heb!!
het was echt belachelijk slecht en why? hier een berg redenen:

ten eerste hoe haal je het in je fucking hoofd om als BOYZ TO MOTHERFUCKIN MEN 80% van je set te playbacken!!!! ik vroeg me al af waarom ze geen band hadden, maar dat kwam dus omdat de hele tijd een cd opstond met alle nummers die ze zongen. Soms hadden ze een solo gedeelt wat wel gezongen werd en overigens erg baas was, maar de refrein stukken en de achtergrond zang was gewoon 100% playback! en wat ze ook heel sneaky deden was de mic gewoon heel hard laten uitfaden zodat het leek alsof ze een bepaalde toon heel lang vol konden houden.. smart! maar die grap ken ik >.<
Daarnaast wil ik nog wel even kwijt dat wanya (de cedric the entertainer look-a-like) de enige was die wel te baas was.. gruwlijk zuivere stem, die afentoe wel errug hard stond. maar ik vind dat ze boyz II men mogen veranderen naar WANYA AND II OTHER MEN want hij is de enige rede dat ze nog waren aan te horen.. wat ook erg apart was is dat ik michael, het 4e lid wat een paar jaar geleden uit de groep is gestapt, de hele tijd hoorde, maar die dude was nergens te bekennen.. dus!

De heren zijn ook wel erg oud geworden, wat logisch is want ze gaan al 20 jaar mee. maar dat betekend niet dat je je oudheid moet verbergen met de aller nepste danspasjes ooit! eerlijk! wie doe hun choreo? shit kan zelfs TIMMY(!) nog smoother dan hun.. door die dansjes, doen waardoor ik wel echt gehuild heb van het lachen, kreeg je na elk nummer een pauze van 5 minuten waarbij de heren volop moesten bijkomen. om die leegte te vullen mochten ze om de beurt vragen hoe het met me ging en dat ze het zo leuk vinden om in amsterdam te zijn. dat ze al 20 laar bezig zijn en dat ze het leuk vinden in amsterdam. hoe het met me gaat en of ik "hell yeah" wilde roepen. daarnaast likken ze nog een paar keer flink je hol, door me de hele tijd te bedanken omdat ik een fan van je ben. PAPI! ik heb fucking 45 euro voor je CONCERT kaartje betaald!! ik wil je horen en zien zingen G! ik ben niet de persoon die moet zingen omdat jij te fucking lui bent om je eigen nummer te zingen... en ik wil ook niet met je praten anders had ik wel een belachelijke 25 euro voor een meet en greet ticket aangeschaft. als je de cardio niet aankan dan ga je toch rustig op je kruk zitten en gewoon lekker zingen! (niet playbacken).

het publiek was ook gezellig. veel stelletjes die lekker aan het kroelen waren maaaaaar! er was ook een berg aan ouwe opgewonden mokkels. 40+ers die zich als 12 jarige bij bieber gedroegen. ik vind het leuk dat je het naar je zin hebt, maar mevrouw.. gedraag je! denk je nou echt, dat de heren jou zouden kiezen over al die 20 jarige poesjes die ze kunnen krijgen? die rozen die ze uitdelen, die geven ze echt niet aan de vrouwen die ze mooi vinden. die krijgen de mormels om ze hoop te geven (true story). ook moet jeje niet TE aangesproken voelen als de heren vragen of je wil zingen. zing gewoon rustig en denk na over je stem. schreeuwen als een kraai tijdens een bevalling maakt het concert echt niet beter (zeker niet als je in mijn aura staat...)

Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik hun set al helemaal wist voor ze begonnen waren.. tuurlijk verwacht je een "end of the road" en een "on bended knee" maar waar zijn ze epic bazen nummers zoals "LUV N U", "RIGHT ON TIME" en "HUMAN II"!?!?!!

maar goed!
BOYZ II MEN zullen altijd bazen voor me blijven. heb veel herinneringen aan hun muziek en het doet! maar wel op cd.. live is echt een dikke vette afraden behalve als het 3 euro is...

2 comments: